VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Autokrosař Musil po vítězství v Přerově: Jsme zpět ve hře o titul

Přerov – Úřadujícímu mistru Evropy v autokrosu v divizi Buggy 1600 Ondřeji Musilovi se zatím nedaří tak jako loni, kdy si na své konto připsal hned šest vítězství v devíti závodech. Letos mu zatím patří průběžné třetí místo, ovšem po víkendovém závodu v Přerově, kde triumfoval, stáhl náskok svých soupeřů na minimum a je tak zpět ve hře o titul.

18.8.2011
SDÍLEJ:

Ondřej Musil a jeho vítězné gesto Foto: Jan Pečenka

„Budeme se snažit to teď nepustit,“ říká závodník.

Zvítězil jste, takže jak hodnotíte celý ten víkend?
Můžu říci, že se mi jezdilo parádně už od sobotního tréninku. Dařilo se nám vítězit až na ztrátu jedné rozjížďky, kdy jsem dojel druhý za Johnem Lagodnym. Finále jsem pak zvládl naprosto podle představ, i když bylo opakované.
Šlo znát, že jsem byl dost unavený, jelikož v Přerově panovalo velké dusno. Trať byla hodně rozbitá, což byla velká námaha na techniku.
Jsem ale naprosto spokojený, dojel jsem na prvním místě a stáhl náskok vedoucích dvou, protože Olivier Dufour finále nedojel a John Lagodny je za mnou čtvrtý, což mi strašně moc pomáhá vrátit se zpět do boje o titul. Do konce zbývají tři závody, tak uvidíme…

Start prvního finále se vám podařil, kroužil jste na prvním místě, ale ve třetím kole došlo k přerušení závodu a jeho pozdějšímu opakování. Byl jste na druhý pokus hodně nervózní?
Bylo to hlavně hodně uspěchané. Museli jsme rychle do depa co nejvíce očistit auto a prohlédnout je. Bylo určitě více namáhavé jet v rychlém sledu za sebou na takové rozbité trati, jelikož naše auta jsou bez posilovače řízení. Bylo to hodně těžké a náročné. Dovedli jsme to ale do zdárného cíle a já mohu být jenom rád.

Opakované finále jste vyhrál způsobem start-cíl. Takže s jízdou jste zřejmě maximálně spokojený…
Určitě. Po startu jsme byli s Michaelem Buddelmeyerem kolo na kolo a trošku jsem se bál, abych si na autě něco nepoškodil. A pak už jsem si jel to svoje, snažil se vyhýbat dírám, volit rychlou stopu, a vyšlo to.

Vypadalo to, že trať dnes byla hodně rozbitá…
Trať dostala hodně zabrat. Když jsme v pátek přijeli, tak pořadatelé odvedli kus práce, protože byl deštivý týden. Trať dali do kupy, bohužel z pátku na sobotu hodně zapršeno a na trati se to vždy hodně podepíše. To samé se stalo v sobotu v podvečer, kvůli čemuž se zrušila naše rozjížďka. Na tu hrůzu, co trať zažila, tak je ještě relativně ve sjízdném stavu.

Vy jste z Olomouce, dá se tedy říci, že domácí závodník. Jezdíte do Přerova někdy trénovat?
Když potřebujeme vyzkoušet něco nového, tak Přerov máme za rohem. Máme zde dobré styky s pořadateli, takže kdykoliv cokoliv zkoušíme, tak určitě tady.

V Přerově se jel sedmý závod mistrovství Evropy, kde jste získal letošní druhé vítězství. Myslíte, že teď už to půjde a dotáhnete to až k obhajobě?
K vítězství jsme měli vždycky strašně blízko, protože na čtyřech či pěti závodech jsme měli poleposition a vždycky jsme si to zavinili tak trošku vlastní chybou. V Přerově to vyšlo a já doufám, že se nám vrátí pověstné štěstí z minulého roku. Vrátili jsme se zpět k boji o titul a budeme se snažit to teď nepustit.

Autor: David Klein

18.8.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Silnice I/11 v katastru obce Olšany na Šumpersku - nejhorší nová nehodová lokalita za rok 2016
5

Rizikové silnice: kde je nejkritičtější místo v Olomouckém kraji?

Policie hledá muže z videa kvůli krádeži peněženky v olomouckém baru

Tento muž měl ukrást peněženku v olomouckém baru. Nepoznáte ho?

Sigma odmítla čtvrt miliardy z Číny, tvrdí podnikatel a kritizuje vedení

Olomoucký podnikatel Mario Wiedermann tvrdí, že fotbalová Sigma přišla o jedinečnou šanci získat silného akcionáře z Číny. Podle něj mohl do Olomouce dostat viceprezidentku nadnárodního čínského gigantu Tiens Group, mluvit se mělo o čtvrt miliardě korun.

Ve Chválkovické zasahovali záchranáři, doprava stála

Provoz v olomoucké Chválkovické ulici, klíčové tepně ve směru od Šternberku, v pondělní ranní špičce kolaboval.

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Tyhle české sporťáky uměly i přes 300 km/h. A měly motory z tatrovek

Přestože má většina z nás kopřivnickou tatrovku zafixovanou z minulosti jako automobilku zaměřenou na luxusní "papalášské" limuzíny, případně jako výrobce nákladních aut, v historii najdeme i několik vozů, které se těmto definicím naprosto vymykají.

"Pejskař" se drsným způsobem zbavil malé fenky

Krutý způsob, jak se zbavit svého čtyřnohého miláčka zvolil jeho majitel v Uničově.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies