VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Srážka vlaků: strojvůdce rychlost nepřekročil

Olomoucký kraj -Drážní inspekce už má první výsledky vyšetřování srážky dvou vlaků, která se stala 1. září. Prozatím vše nasvědčuje tomu, že vina za srážku, při níž se zranilo jedenáct lidí a škoda dosáhla milionu korun, ponese strojvedoucí vlaku, který jel odtáhnout porouchaný vůz.

29.9.2009
SDÍLEJ:

Havarovaný vlakFoto: Drážní inspekce

Strojvedoucí měl nepojízdný vlak odtáhnout zpět do stanice v Horní Lipové na Jesenicku. Podle Drážní inspekce jel v okamžiku srážky devětadvacetikilometrovou rychlostí.

„Podle předběžného vyhodnocení rychloměru motorového vlaku došlo ke srážce v rychlosti kolem třiceti kilometrů v hodině,“ uvedl mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar.

„Přesně jel devětadvacetikilometrovou rychlostí,“ upřesnila informaci mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. Jak dodala, strojvůdce během celé jízdy nepřekročil maximálně povolenou čtyřicetikilometrovou rychlost.

Drážní inspektoři získali výsledky z rychloměrných proužků, které jsou jakousi černou skříňkou vlaku. Proužky přesně dokážou rychlost stroje, ujetou vzdálenost i okamžik, kdy strojvedoucí začal brzdit či zrychlovat.

Vyšetřování jasně ukázalo, že za havárii nemůže porucha na stroji. „Komisionální prohlídka předběžně vyloučila technickou závadu jako jednu z možných příčin nehody,“ uvedl po technické kontrole Neusar.

Od počátku vyšetřování je největší podezření právě na strojvedoucím. „Příčinou havárie je s největší pravděpodobností selhání strojvedoucího motorového vozu, který jel vyprostit uvázlý osobní vlak,“ řekl Neusar.

Když strojvůdce dostal úkol vyzvednout porouchaný vůz, věděl přesně, ve kterém místě na trati stroj zůstal stát.

„Vůz stál v zatáčce. On začal brzdit až v okamžiku očního kontaktu, ale vlak není osobní auto a brzdění trvá déle. S největší pravděpodobností tedy došlo k selhání lidského faktoru,“ potvrdila informaci Šubová. „S definitivní platností to však budeme moci konstatovat až po uzavření šetření, což očekáváme v řádech týdnů,“ dodal Neusar.

Celým případem se od počátku zabývá i jesenická policie, která havárii šetří jako trestný čin obecného ohrožení. České dráhy strojvůdce podezřelého ze zavinění havárie postavily až do vyšetření mimo službu.

Autor: Danuše Krčová

29.9.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dopravní nehoda v obci Vranovice-Kelčice.
3

Úterní odpoledne ve znamení nehod, vyžádaly si celkem osm zraněných

Jiří Texl
4

Texl chtěl skončit s fotbalem, teď září: Tlak necítím, prostě se bavím

Využíváte wi-fi lavičky v Olomouci? Statistiky hlásí tisíce připojení

ANKETA / Trojice chytrých laviček, které v Olomouci nabízejí možnost bezdrátového připojení k internetu či nabíjení mobilního telefonu, se ujala.

Další větrný park nad Olomoucí dostal povolení

ANKETA / Větrný park Jívová má zelenou. I když jak se to vezme.

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

I relativně nízká finanční gramotnost Čechů může za to, že čas od času skočíme na „supervýhodnou“ nabídku zhodnocení peněz, která se nakonec promění v totální fiasko. Pokud byste rádi investovali svoje úspory, nevynechejte následující tipy. 

Fronty na Sigmě zaskočily pořadatele a zlobily fanoušky. Nestihli góly

Fronty před branami Androva stadionu v Olomouci stály ještě po začátku nedělního zápasu. Fotbalisté Sigmy porazili brněnskou Zbrojovku 3:0, někteří fanoušci však měli tu smůlu, že neviděli jediný gól.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení