VYBERTE SI REGION

Divadelní Flora vstoupila do druhé dekády

OLOMOUC - Do druhé dekády vstoupil olomoucký festival Divadelní Flora pravou nohou. Jedenáctý ročník nejenže opět nabídl více představení, ale mezi šestnácti produkcemi hlásícími se k sedmi státům se neobjevila žádná podprůměrná.

13.5.2007
SDÍLEJ:

Letošní ročník Divadelní Flory nabídl i tříhodinové představení Divá Bára v podání uhe rskohradišťského Slováckého divadla.Foto: DENÍK/archiv

Jméno dramaturga a ředitele festivalu Petra Nerušila tak začíná být zárukou kvality.

Aktuální tituly

Navíc se Nerušilovi letos podařilo pro přehlídku získat mladé inscenace. S výjimkou Teatru Provisorium a Kompania Teatru Lublin, jež přivezly ve světě úspěšnou polskou adaptaci Gombrowiczova románu Ferdydurke, tak mohli Olomoučané vidět produkce vzniklé nejčastěji v závěru roku 2006 a maximálně o rok starší. Zároveň šlo o počiny bodující v odborných soutěžích či anketách. Jako motto suverénního ročníku bez organizačního zaváhání, vybaveného opět skvělou znělkou a nově ušetřeného hereckých úvodů, zvolil Nerušil zdánlivě široké „člověk mezi lidmi“.

Například Divá Bára Slováckého divadla Uherské Hradiště, Sloní muž brněnského HaDivadla či Ivanov Slovenského komorného divadla Martin však motto přesně postihly. „Člověk“ prizmatem Flory nevyzněl příliš radostně, trápil se nejčastěji hledáním identity, blízkosti, on či společnost se vyrovnávala s jinakostí. I vzhledem k opětovné absenci čisté komedie se tak festival dále profiluje k přehlídce náročných, intelektuálně zaměřených podívaných, při nichž se smích objevuje jako možná přísada. Také proto výrazně uspěla Britney Goes to Heaven Divadla Petra Bezruče, která po sérii náročných představení jako jediná přinesla žádoucí uvolnění.

Temné odstíny

Nerušil volí temnější kusy nejen obsahově. Převažovalo černobílé ladění výpravy s příležitostným barevným akcentem, strohá scéna, živá hudba se, vyjma olomoucké Verdiho opery Attila, objevila jen v Divé Báře a Britney. Tvůrci často akcentovali svícení, a to nejen v alternativních produkcích v šapitó, kde to bývá zvykem.

Uvedené hry kromě Hamleta Dejvického divadla a Attily, včetně dvou titulů od Čechova, který dnes evidentně rezonuje, vznikly nejdříve ve druhé polovině devatenáctého, většinou však v průběhu minulého století a byly zrežírovány pomocí současných postupů. Vyčněl tak ostravský Moliere coby klasicistní pocta divadlu. Náhle barevná, zlatem zdobená podívaná s rozmáchlým herectvím.

13.5.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

 V plamenech skončil byt v Babické ulici ve Šternberku v sobotu po 11. hodině.
4

VIDEO: Byt zachvátily plameny

Na likvidaci chovu drůbeže v Lověšicích, kde vypukla ptačí chřipka, se v sobotu podíleli pracovníci Krajské veterinární správy v Olomouci spolu s hasiči.
AKTUALIZOVÁNO
33

Další ohnisko ptačí chřipky: v Lověšicích na Přerovsku

Sigma porazila nadupaný Zlín, pak prohrála s béčkem Trnavy

Olomouc – Pořádně cenný skalp si ve druhém zimním utkání připsali olomoučtí fotbalisté, kteří porazili prvoligový Zlín. Fastav na Hanou dorazil i s Vukadinovičem, ale Jílkovi svěřenci předvedli výborný výkon a i díky dvěma gólům Plška otočili nepříznivý výkon ve svůj prospěch. V druhém sobotním zápase pak Sigma v omlazené sestavě podlehla trnavské rezervě.

Díky akvaristice si vyčistím hlavu, prozradil na Aquateře Jan Diviš

Olomouc, Zábřeh – Místo dvou aut zaplňují prostory garáže akvária, ve kterých plave na 35 druhů rybiček. Akvarista Jan Diviš ze Zábřehu si při péči a chovu rybek čistí hlavu. Některé své kusy prodával jednapadesátiletý muž na sobotní Aquateře na Výstavišti Flora v Olomouci.

Primátor o Sigmě: Nechci dopadnout jako v komedii Pretty Woman

Olomouc – Jednání s novým strategickým partnerem jsou ve velmi pokročilém stádiu, došlo k dohodě podmínek s akcionářem Josefem Lébrem a rozpočet pro dokončení sezony je zajištěný. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies