VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Radary ve Šternberku přistihly už 16 tisíc řidičů. Pokuty přinesly miliony

Šternberk – Větší bezpečnost chodců, ukázněnější řidiči a více než devět milionů do městské kasy. Takového výsledku dosáhl šternberský magistrát od loňského března, kdy zprovoznil dva stacionární radary v Olomoucké ulici u firmy Excalibur Army a u městského koupaliště v Jívavské ulici.

21.1.2016 2
SDÍLEJ:

Stacionární radar v Olomoucké ulici ve ŠternberkuFoto: MěÚ Šternberk

Přístroje od března zachycují všechny automobily, které v daných úsecích překročí povolenou rychlost padesáti kilometrů v hodině.

Za loňský rok tak město rozdalo pokuty přibližně šestnácti tisícům řidičů.

Zkušenost s radary má také Monika Pospíšilová z Olomouce, která vloni na podzim projížděla Olomouckou ulicí ve Šternberku třikrát týdně.

Pokaždé po práci spěchala za matkou, která tehdy po úrazu rehabilitovala v pasecké léčebně.

„Jezdila jsem tam dva měsíce. Zprvu jsem si radaru vůbec nevšimla a vjela do měřeného úseku možná sedmdesátkou. Pak už jsem pokaždé přibrzdila a pokračovala spořádaně povolenou rychlostí," popisuje řidička.

Čekala, jestli jí domů přijde složenka.

„Uplynul měsíc a nic," uvedla žena, která znejistěla a raději si šla zkontrolovat počet bodů. Zda jí několik za vyšší rychlost ve Šternberku neubylo.

„Měla jsem pocit, že už klidně můžu být bez řidičáku. Body mi však naštěstí nesebrali a později jsem se od dopravního policisty dozvěděla, že se můj přestupek bodového systému ani netýká. To byla velká úleva," přiznala Olomoučanka.

„Dosud mi žádná pokuta nepřišla, tak snad jsem se v měřeném úseku dostala v průměru na padesátku," uvažuje mladá žena.

50 km/h plus "mírná tolerance"

Důvodem instalace radarů ve městě nebylo podle mluvčí šternberské radnice Ireny Černocké postihovat řidiče jedoucí jen o něco rychleji, ale pokutovat ty, kteří hodně vysokou rychlostí ohrožují bezpečnost provozu na frekventovaných úsecích.

S pokutou ve schránce musejí ovšem počítat už řidiči, kteří překročí rychlost například o pět kilometrů.

O body však nepřichází a vše se řeší pokutou do tisíce korun nebo ve správním řízení do dvou a půl tisíce korun.

„Hranice pro zadokumentování přestupku je s mírnou tolerancí nad 50 kilometrů za hodinu," doplnila Irena Černocká.

Ti, kteří měřenými úseky projedou o šest a více kilometrů rychleji, už musejí počítat se ztrátou bodů.

Na pokutách devět milionů

Za necelý rok, kdy jsou oba radary v provozu, inkasoval magistrát na pokutách přes devět milionů korun, přitom pořizovací cena jednoho zařízení je přibližně od 1 až 1,5 milionu.

Peníze jdou do rozpočtu města i na provoz samotných radarů.

„Vybrané peníze se stávají příjmem města a jsou zapojeny do jeho rozpočtu. Část financí ze zhruba 9,2 milionu je rozpočtována na zvýšené náklady s administrativou. Konkrétně jsme přijali pracovníky na zpracování agendy spojené s radary," vysvětlil místostarosta města Šternberku Michal Oborný.

Přesto, že díky radarům došlo v daných lokalitách oproti předešlému roku ke snížení počtu přestupků, nejsou s nimi všichni řidiči spokojení.

„Ozývají se i lidé, kteří berou radary jako přílišné omezení. Doprava se zde však zpomalila, což byl hlavní cíl umístění zařízení. Například za loňský listopad zde počet přestupků klesl o více než tři tisíce," vysvětlil Michal Oborný.

O přidání dalších neuvažují

Samotné radary nefungují podle místostarosty jako konkurence policejních hlídek, ale zajišťují čtyřiadvaceti­hodinový dohled tam, kde je nutný.

Přestože by radnice našla ve Šternberku další úseky, kde by se zařízení uplatnila, o jejich rozšíření zatím neuvažuje.

„Jsme si vědomi, že bychom nalezli ještě několik nebezpečných míst, kam by bylo vhodné měřiče instalovat. Jde například o ulice Věžní, Rýmařovská, případně Uničovská nebo Olomoucká v opačném směru, ale dnes aktuálně neuvažujeme o rozšíření. Nyní se snažíme zvládnout velmi administrativně náročnou agendu," doplnil Oborný.

Autor: Kristýna Kovaříková

21.1.2016 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Králíkáři se nákazy nebojí, je daleko

Ilustrační foto
1

V Drahanovicích havaroval motorkář s osobním autem

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Kam o víkendu? Na veterány, rekordy v zoo či ultralehká letadla

Pravidelná porce tipů na zajímavé víkendové akce na Olomoucku.

Kuki z Úsova se vrací domů. Chytili ho v Jihlavě

Tříměsíční pobyt ve volné přírodě klokanu Kukimu končí. Svému majiteli utekl v květnu z rodinné farmy v Úsově na Šumpersku. V pátek 18. srpna ráno se ho podařilo pracovníkům jihlavské zoologické zahrady, hasičům a městským policistům chytit ve Starých Horách u Jihlavy v lokalitě Červené domky.

Hrát proti AS Řím byl zážitek, říká Vasiljev. A vyhlíží ligový debut

Třiadvacetiletý fotbalista Tomáš Vasiljev zažívá turbulentní životní období. Ale v tom dobrém slova smyslu. Ještě v červnu proháněl třetiligové obránce v dresu Uničova, pak přebral pohár pro mistra MSFL, načež si zahrál přípravu proti italskému AS Řím a nyní očekává ligový debut. To vše už jako profesionální hráč prvoligového Slovácka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení