71 DENÍKŮ: NAJDĚTE SI SVŮJ
Vyberte si svůj regionální Deník

Diskuse: Olomoucká MHD má další nové autobusy

Nové autobusy Solaris olomouckého dopravního podniku

Olomoucká MHD má další nové autobusy

Olomouc – Další čtyři nové nízkopodlažní autobusy vlastní Dopravní podnik města Olomouce (DPMO). Po dodávce šesti nových vozidel v loňském roce se vozový park letos rozšířil o…

DISKUSE OBSAHUJE 28 PŘÍSPĚVKŮ

Solaris - proč?
Jaroslav 4.5.2012 217.170.96.* reagovat
Nižší provozní náklady? Tomu se jako bývalý pracovník této společnosti musím jen smát! Při známé poruchovosti těchto polských hybridů a vysoké spotřebě díky automatické převodovce je to nesmysl.Vozy jsou přecpány nesmysly(kamery atd.),náhradní díly dosahují astronomických částek. Vozy jsou nízkopodlažní,ale první věc co se na nich provede je zvýšení jízdní výšky o 4 cm,protože řidiči s nimi neumějí jezdit a máme také vysoké patníky,že...
Re: Solaris - proč?
kuba 4.5.2012 178.17.85.* reagovat
proč by měla být kamera nesmysl??? ty tam právě chyběli
Re: Re: Solaris - proč?
Surfer 4.5.2012 91.55.124.* reagovat
přesně tak! Dokud se lidi budou chovat jako dobytek (viz fotbaloví fanoušci a další kriminální kreatury) je třeba mít vše pod kontrolou! Zajímavý, že tomu tak za komančů nebylo.
Re: Solaris - proč?
Vláďa 4.5.2012 46.33.112.* reagovat
Tak nižší provozní náklady nebudou, ale žádný moderní bus už neopravíte kladivem jako RTO a ceny ND jsou u různých typů velmi podobné, protože řada dílů je shodná. A Solaris na tom nebude tak špatně, když exportně prorazil i do Německa (s domácími věhlasnými MANy či Mercedesy), Švýcarska či Emirárů. Že se zvedají o 4cm není vina vozu (ba naopak, tohle mnohé vozy jen tak přifouknutím neumějí), ale konstrukce zastávek s kasselskými obrubníky, které mají mnohdy naprosto idiotské nájezdové úhly. A že to žere? Kdyby byly stavěny jízdní řády tak, aby se dalo většinu doby jezdit dle možností komunikací (tedy ne se courat v neděli ráno s bídou 30 a ještě vyčkávat na čas odjezdu), dalo by se mnohé ušetřit (ale samozřejmě jako manuál to nebude, jenže to už je otázka komfortu či akcelerace v městském provozu, kam už se manuály fakt moc nehodí). Taky by se na příměstké linky (třeba 11, 20) daly pořizovat vozy LE (když to stačí v bohaté Skandinávii...), kde je díky jednodušší zástavbě pohonu nižší cena i spotřeba (jenže LE je mnohými chápáno jako krok zpět, byť další dopravci v kraji - Veolia, FTL - to tu hrbatými SORy přímo zamořují). Ale to už je otázka nikoli na dopravce, ale objednavatele.
olomoucká MHD je na dobré úrovni
klamm 4.5.2012 90.180.102.* reagovat
tedy odhlédněme od politiky. ale objektivně je olomoucká MHD na výborné úrovni: moderní vozy, inteligentní zastávky atd. olomouc je na tom lépe i ve srovnání s prahou nebo brnem, kde narazíte na spoustu starých tater (tramvají) nebo rozhrkaných karos (busů).
Re: olomoucká MHD je na dobré úrovni
Master.at 4.5.2012 90.178.157.* reagovat
Teď jste mě pobavil. Na první pohled možná ano. Ale pro uživatele je to hrůza a děs v jednom. Za 15 let IDOSu (pak IDSOK) nevznikl funkční integrovaný systém veřejné dopravy v rámci celého kraje, ani města. Nevhodné a nekoncepční trasování linek městské dopravy je toho více než jasným důkazem. Podívejte se například do Salzburgu, Grazu, Innsbrucku, Linze tam uvidíte jak má fungovat veřejná doprava. O Wien se nezmiňuji (aby mě nikdo nenapadl, že srovnávat Olomouc a Wien nelze. Ale oststní města s Olomoucí srovnávat lze.
Re: Re: olomoucká MHD je na dobré úrovni
Surfer 4.5.2012 91.55.124.* reagovat
Mistře, Rakušani či Němci jsou totiž perfekcionisti, což nikdy v Česku nebude ani za tisíc let.
Re: Re: Re: olomoucká MHD je na dobré úrovni
Master.at 4.5.2012 90.178.157.* reagovat
Nevím jak Němci, ale Rakušané jsou normální lidi. Rozhodně to není o perfekcionalismu, stačí jen chtít. Češi jsou jak Švejci (velmi slušně řečeno). Tady prostě nesmí nic fungovat už jen z principu.
Re: Re: Re: Re: olomoucká MHD je na dobré úrovni
klamm 5.5.2012 90.180.102.* reagovat
kdyby nebylo korupce, bylo by peníze i na prvotřídní MHD.
Re: Re: olomoucká MHD je na dobré úrovni
klamm 5.5.2012 90.180.102.* reagovat
máte pravdu, pane kolego, ale pokud jste si všiml, nesrovnával jsem se vzorným rakouskem (tamní situaci znám velmi dobře a sdílím vaše nadšené hodnocení), nýbrž s většími českými městy. to neznamená, že není co zlepšovat, ale olomoucká MHD je u nás v ČR jedna z nejlepších.
Re: Re: Re: olomoucká MHD je na dobré úrovni
Master.at 5.5.2012 90.178.157.* reagovat
Já se na věc dívám z jiného pohledu. Já se nedívám, jak to mají vedle, ale dívám se tam, kde to funguje. A je jedno jestli to je v Rakousku, nebo ve vedlejší vesnici. Hlavní je to, aby to fungovalo. To neplatí jen v veřejné dopravy, ale ve všem.
Re: Re: Re: Re: olomoucká MHD je na dobré úrovni
klamm 5.5.2012 90.180.102.* reagovat
já vás chápu, ale zároveň vás musím varovat, že tento maximalismus vás předem odsuzuje k trvalému pocitu frustrace ;-)
Re: Re: Re: Re: Re: olomoucká MHD je na dobré úrovni
Master.at 5.5.2012 90.178.157.* reagovat
To není o maximalismu, nebo perfekcionalismu, je to jen o tom chtít tady udělat nějaký systém, který bud sloužit uživateli. Zatím systému se přizpůsobuje uživatel. Vy si také nekoupíte telefon, jehož ovládání bude pro Vás složité a nepraktické, ale koupíte si raději takový jaký bude vyhovovat Vám. Rozhodně netrpím žádným pocitem frustrace. Jen říkám kam se máme podívat, kde to funguje. Nic víc, nic míň.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: olomoucká MHD je na dobré úrovni
klamm 5.5.2012 90.180.102.* reagovat
ale já souhlasím! jenže pochopte, že ze dne na den tu rakousko mít nebudeme... napsal jsem jen tolik, že v rámci ČR je na tom olomouc ještě dobře; a za tím si stojím. tečka. — douška: jestli vás můžu poprosit, nepoužívejte tu příšernou vazbu "je to o tom"¨. takhle znásilňují češtinu jen nevzdělaní primitivové, včetně českých politiků a novinářů. to snad nemáte zapotřebí?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: olomoucká MHD je na dobré úrovni
Master.at 6.5.2012 90.178.157.* reagovat
Díky za upozornění, tuto vazbu "je to o tom" jsem jistě mohl nahradit jiným slovním spojením, které by nebylo tak do očí bijící.
Re: olomoucká MHD je na dobré úrovni
Alda 4.5.2012 85.71.25.* reagovat
Je pravda, že naše MHD má mouchy, pořád je co vylepšovat, ale potřebuješ-li se někam dostat, většinou to v rámci jednoho, maximálně dvou přestupů zvládneš. Slabinou je fakt noční doprava, ale jinak je všecko v pohodě použitelné. Cpát do moravského města poměry rakouské či německé, to asi nemá moc smysl. Daleko zajímavější je srovnat ji s jinými městy v republice. Když tu nehodnotím noční dopravu, vychází z toho srovnání olomoucká MHD velmi dobře. IDSOK je věc druhá...
Re: Re: olomoucká MHD je na dobré úrovni
Master.at 5.5.2012 90.178.157.* reagovat
Zkuste se dostat MHD např. ze Sv.Kopečka, nebo z Povelu, Černovíru na hlavní nádraží na 5 hod., abyste stihl vlak do Prahy který Vám jede kolem 5 hod, protože musíte být v Praze např. v 8.30? Tak si uděláte hezkou ranní procházku hlavně z Kopečka. V městě typu Olomouc dostat se z jednoho konce na opačný se 2, nebo více přestupy je taky dost nepraktické. Jaký systém městské/příměstské dopravy funguje v Německu to opravdu nevím. Taky jsem nikde netvrdil, že v rámci Česka je olomoucká MHD na tom špatně.
Re: Re: Re: olomoucká MHD je na dobré úrovni
kuba 5.5.2012 178.17.85.* reagovat
tak tady napiš, co je na té olomoucké tak špatného a na rakouské tak dobrého
Re: Re: Re: Re: olomoucká MHD je na dobré úrovni
Master.at 5.5.2012 90.178.157.* reagovat
Část z toho jsem napsal výše. Jinak si pozorně přečtěte příspěvek na který reagujete. Já jsem v žádném příspěvku netvrdil, že rakouský systém je nejlepší a ten olomoucký nejhorší. Tady v nefunguje integrovaný systém veřejné dopravy, tak jak by měl. A veřejná doprava bez integrace nebude nikdy fungovat jak má. Podívejte se jak funguje integrace ČD vs. MHD tady v Olomouci a nejbližším okolí. Pokud někdo bydlí v první vesnici za Olomoucí, tak jak to funguje. Dalším příkladem je například linka ČD Olomouc-Horka n.Mor. tam si vyloženě tito dopravci konkurují. Dalších "jobovek" by se jistě našlo daleko více. Fungující vepřejná doprava není jen o nových prostředcích (i když zvyšují její komfort).
Re: Re: Re: Re: Re: olomoucká MHD je na dobré úrovni
martin.ol 6.5.2012 78.136.187.* reagovat
Mě se zdá, že plantáte hrušky s jabkama... Jako tady je článek o autobusech, pod tím komentář, že olomouckej busovej park DPMO je jeden z nej v republice a vy sem serete ČD a Horkou... Nezlobte se na mě, ale mě jakožto občasného uživatele vozů DPMO ňáká rozhrkaná regionova nezajímá... Ba dokonce bych byl potěšen, kdyby tu jezdil rači RJ s Desirem... A pak se bavte o integrací :-P.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: olomoucká MHD je na dobré úrovni
Master.at 6.5.2012 90.178.157.* reagovat
Fungující MHD v Olomouci je o ničem, dokud nebude fungovat celý intergrovaný systém veřejné linkové dopravy. Do IDSOK, nebyl nikdo schopen zapojit všechny dopravce(včetně ČD do Horky, klidně i RJ a dalších) celých 15 let. K čemu je mi funčkní MHD v Olomouci, když dojíždím např. z Hluboček? Pokud si koupím na patřičný počet zón jízdenku a pojedu vlakem tak zaplatím pokutu jako černý pasažér bez lístku. Tak k čemu je IDSOK, pokud se musím přizpůsobit jemu?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: olomoucká MHD je na dobré úrovni
martin.ol 9.5.2012 78.136.139.* reagovat
Mě se ale fur zdá, že plantáte jabka z hruškama... Já stále nechápu co za hodnotu obírá ňákej neintegrovanej vlak tomu, že si po Olomouci vozím prdel v nejnovějších solarisích? Jo, že si musíte na vlak koupit extra jízdenku, no a co? Však je to kua vlak! Nezlobte se na mě, ale prostě jako když někam jedu vlakem, tak si logicky před tím jdu koupit jízdenku... No a jestli jezdíte denně, tak logicky budete mít něco jako měsíční... A to Vás snad jako nezabije si jednou za měsíc koupit 2 kuponky, jeden nalevo a druhej napravo, v hale nádraží...
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: olomoucká MHD je na dobré úrovni
Master.at 10.5.2012 90.178.157.* reagovat
Mě se zdá, že zapomínáte trochu na to, že MHD v Olomouci využívají i lidé bydlící cca do 15 Km od Olomouce. Jestli pojedu s 2 kuponkama, nebo jedním zas až tak jedno není, neboť nyní zaplatí cca 30% víc za jízdné. Další věcí je to, že pak všichni platíme ztráty 2 dopravcům formou dotací (pokud zjistím, že pokud by tam jezdil pouze jeden dopravce, tak linka bude dokonce rentabilní i bez dotací). Integrací veřejné dopravy a cestování více dopravci na jeden kuponek by se za ušetřené peníze mohlo investovat více do vozového parku. Pak by ste se dočkal více nových vozidel v parku DPMO. Nebo častějšího spojení, tam kde by to třeba.
nízkopodlažní MHD
milan 4.5.2012 90.178.63.* reagovat
už se těším, až oslavíme vyřazení posledního nenízkopodlažního autobusu, jak před pár lety slíbil pan ředitel
Re: nízkopodlažní MHD
Vláďa 4.5.2012 46.33.112.* reagovat
Už teď se počet NP busů takový, že by se jimi dal pokrýt celý víkendový i sedlový provoz v pracovní dny (problém by mohl být jen u kloubáků, když se garantovaný vůz vyplácá na 3 kolečka denně na lince 10). Takže "vysoké" by vyjížděly jen ve špičku. Jenže to by: a/ dopravce musel chtít nabídnout klientům to nejlepší; b/ objednavatel by ho měl motivovat (mírně navýšenou dotací na provoz nízkopodlah). Ale když jsou z 10 Varií garantovány 2 vozy (byť jich vyjíždí poslední dobou většinou 8, což je dobrý trénink na Nové sady - tam bude nutné denně vypravit 10 vozů velmi podobného typu ze 14, tedy přes 70%) a ze 7 kloubových tramvají občas nevyjedou ani 4 garantované (pak zaskakují Varia - třeba včera na 7), je to na pováženou. Naštěstí provozuschopnost Solarisů je na mnohem vyšších číslech.
Re: Re: nízkopodlažní MHD
Karel 4.5.2012 194.212.22.* reagovat
V sobotu a neděli jezdí jen nízkopodlažní autobusy. A to je novinka, umožnilo to dodání letošních nových autobusů !!!
Re: Re: Re: nízkopodlažní MHD
Vláďa 4.5.2012 46.33.112.* reagovat
To by bylo fajn. Jen se o tom ani na stránkách DPMO nic nepíše. Samozřejmě by to nešlo vše garantovat (pokud dobře počítám, je potřeba 32 vozů z 37, tedy přes 86%. To sice kloubové Solarisy běžně dosahují, tam je psána výprava všech 11 kusů, z toho jsou však 4 šejdry, kdy se dá nějaká údržba přes dopoledne udělat a přes víkendy stojí), ale pro cestující by to bylo velké plus. Takže zítra uvidíme ;-).
Melbourne
George 8.5.2012 121.220.120.* reagovat
Super jen ta dal.Moc a ve vsem fandim Olomouci.MHD OL je super a nema chybu-lepsi,nez cele Rakousko.

Copyright © VLTAVA-LABE-PRESS, a.s., 2005 - 2014, všechna práva vyhrazena. Používáme informační servis ČTK. Publikování nebo šíření obsahu denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA-LABE-PRESS, a.s., zakázáno. VLTAVA-LABE-PRESS, a.s. je členem Unie vydavatelů.

Kontakt na redakci. Proč inzerovat v novinách - www.reklamavnovinach.cz